Inhousedagen en business courses

Inhousedagen en business courses zijn een perfecte manier om een bedrijf beter te leren kennen. Vaak heeft zo’n dag een vrijblijvende en redelijk ongedwongen karakter, wat het kennismaken vergemakkelijkt. Door middel van cases, presentaties, praatjes, informele borrels en rondleidingen in het bedrijf is het een mooie manier om kijkje in de keuken te krijgen bij het bedrijf. Zo’n inhousedag wordt meestal georganiseerd voor zo’n 15 à 20 personen, dus er is genoeg ruimte en tijd om vragen te stellen en een praatje te maken met de mensen van het bedrijf.

Business courses lijken inhoudelijk wel een beetje op inhousedagen, alleen zijn deze vaak langer: 2 dagen tot zelfs een week. Bovendien is de selectie vooraf strenger en wordt er tijdens de business course erg intensief gewerkt aan allerlei cases. Een business course leidt dan ook behoorlijk vaak tot een vaste aanstelling. Goed presteren op een business course betekent dat je met één been ‘binnen’ bent.

Verder is het zo dat de business courses geregeld in het buitenland plaatsvinden en vaak slaap je dan in een luxe hotel. Bedrijven besparen er in de regel niet op, omdat ook zij het zien als het laatste voorportaal tot een vaste aanstelling. Het is dus sowieso al een belevenis!

Ben je zeer ambitieus en wil je bij de grote topbedrijven aan de slag? Dan zijn inhousedagen en businesscourses een hele goede manier om binnen te komen. Maak hier dan ook werk van!

Een agenda met inhousedagen staat bijvoorbeeld hier en de business courses staan hier.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *